FANDOM

Xé-neralitat

Escut de la Xé-neralitat

La Xé-neralitat Valenciana és el conjunt d'institucions que governen sobre el poble valencià.

IncompetènciesEdit

La Generalitat actua principalment en la comarca de l'horta tot i que alguna vegada se li ha vist actuar per Alicant, Castelló i Méxic. Esta definida pels Fuls d'Estambul com una institució que podrà assolir les competències que uns ãtres tammé tinguen. Però mai cap per iniciativa pròpia.

Les seues funcions són:

  • Inaugurar sistemes de regadiu.
  • Projectar, construir i pagar per tres vegades ciutats temàtiques, com ara la ceacé.
  • Invertir en promoció de la Comunitat Valenciana amb el molt representatiu d'esta Júlio Iglèsias.
  • Subvencionar entitats d'amadors de les glòries valencianes.

HistòriaEdit

Els historiadors diuen que la Xé-neralitat prové de l'antiga Diputació del Che-Neral (xai, que tots sabem que CH és una grafia utilitzada pels clàssics en valencià!!) però unes altres teories afirmen que només és una còpia de la catalana amb un poquet més de blau.

El nom Edit

El nom és orginalment valencià, tot i que a principis del segle XX, Pompeig Fabra, (no confòndrer amb l'ãtre Fabra), la inventà en un llaboratori de criogenització. Pã fer-la més falsa canvià la grafia en idioma valencià genuí i la catalanitzà quedant esta com Generalitat de Catalunya.

Presidents de la Xé-neralitat modenna Edit

Nom Inici Final Partit Notes
1. Joan Lama 1982 1995 PSOE-CV Primer Presiden' de la Xé-neralitat Valenciana democràtica.
2. Eduardo S'aplana 1995 2002 PP El que no ha de ser nomenat
3. Jose Luiso Livas 2002 2003 PP Primer Presiden't no democràtic de la Xé-neralitat Valenciana democràtica.
4. Paquito Camps 2003 Actualidad PP El líder attual.

Organismes depenents Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori