FANDOM

«Tant de treball pa res, per lo manco me paguen»
-Voret de l'Horta, filòleg

«Ui, ui, ui, massa accent, ço és català»
-Blavers

Voro Verdejo (Voro Llopis i Verdetxo en normalitzat, Salvaor LLopiç i Verdeig en racavés) és un filòleg valencià, mandamenys de la Secció de Llengua i Yiteratura Valencianes de la RACV

ObraEdit

Este filòleg fon la única persona filòloga que la RACV va poder pagar trobà per a certificar que tot i què pràcticament tots els filòlegs seriosos no opinen el mateix la llengua valenciana, ausades, no té res a vòrer amb cap altra llengua del món mundial, i que tot i que els nostres clàssics ja escrivien amb tg, tj, tx, x, tz (i de vegaes també CH) ja no els podem utilitzar més però si que els haurem de fer cas quan de vegades dien que la nostra llengua es diu valencià, però no quan diuen català, pus bell catalanesch del món, vulgar, romanç, llemosí.

PublicacionsEdit

Dos obres que competixen en l'Ortografia Roscana

  • Estàndart Oral Valencià, disponible en la pàgina de la RACV i és una simplificació de les Normes de Castelló.
  • El parlar de l'Horta de València, un pasquinet.
  • Pictionary General de la Llengua Valenciana (els dos toms) un diccionari que a imitació del de l'AVL diu que podem dir bellea, regina i naturalea sense que un català et menge.

TreballsEdit

Ha treballat en l'Ajuntament de València i en Presidència de les Corts Valencianes, uau! Diuen que ha sigut professor de valencià. De veç en quando va a Congressos en França, Andorra, Portugal, Cxina.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori