FANDOM

«El retor es un home que te les boles d'adorno»
(Jaume Isobre En el discurs de la corona d'Aragó)

«El retor es un home a qui tots li diuen "pare", llevat dels seus fills... que li diuen "tio"»
(Joan Fuster, teòleg de l'alliberament (nacional).)

El retor es un home que fa misa (en femení, retora). El seu hábitat natural es l'esglèsia, lloc des d'on planejen la conquesta del mon y de les terres valencianes. La paraula retor deriva del llatí retorus, que significa Orar, encara que alguns filòlegs del llemosí oriental opinen que pot vindré del grec retoraté que pot traduirse al valencià com sacsar, encara que ningú s'explica aquesta asociació.

Característiques principalsEdit

Els retors visten de negre, encara que alguns díes vestixen amb una ridícula prenda blanca que pareix per a xiquetes o amb una bufanda de color morat. Irónicament els seus gustos van acompanyats del rebuig per la comunitat gay. Històricament ningú sap el per què d'aquesta forma de vestir, encara que alguns diuen que Joan Fuster va posar de moda aquesta moda cuant anava a misa els diumenges amb sa mare.

Els retors tenen alguns poderos ocults d'aquestos que ixen en la tele. Ací s'expliquen alguns que han pogut ser descoberts.

  • Podem comunicarse amb deu: Per fer aquest poder tenen que invocar l'esperit sant (no confondre amb la mare de deu) en una caixa de cartó oscur també conegut com confesionari que en hores lliures es convertix en un picadero. Situat en aquesta caixa Deu lo comunica al retor coses antisemites i anti rojos.
  • Poden donar Hosties: Ningú sap el sentit antropològic d'aquest super-poder. Pero els retors ho fan. Alguns diuen que cuant més hosties donen més comisió s'amporten de l'esglesia.
  • Poden llançar rajos: Açò no está demostrat del tot, pero alguns diuen que alguna vegada algń retor ha calcinat a alguna huela de misa cuant no li donen el que toca.
  • Tenen el poder de rodejarse de xiquets.
  • Poden convertir alguns d'aquests xiquets en zombis. També sel's coneix amb el nom de monaguillos.
  • El retor pot regenerar 2 punts de vida per vida i una CA de 12 (que friki que soc)
  • Si mor, recucita, pero en forma de monja.
  • Si arriba a nivell 20, es fa sant, pero te que morir y no pudrir-se.

HábitatEdit

Als retors sel's pot trobar donant misa en l'esglèsia o en el seu defecte en un lloc provisionat ple de hueles i de xiquets cuant es diumenge. També un pot trobar a un retor en sa casa, també coneguda amb el nom de casa del retor o en un bar jugant al dominó o joc de equivalent nivel intelectual. El retor només abandona el seu nitx ecològic cuant algún es mor i te que donar la extrema unció (de untar) o cuant algú es casa i va al banquet a fartar.

Curiositats d'aquesta espècieEdit

  • Ningú sap com es reproduixen. Diuen que si un retor el mosega al coll et fas retor. Encara que un 7% no resistix la conversió o se li cauen les boles.
  • Els retors poden casar a la gent.
  • Si un retor está tres dies sense anar a misa es mor.

Savies que...Edit

  • ...Els retors poden casar?
  • ...Els retors donen hosties
  • ...El retor del meu poble vola?
  • ...Els retors donen hosties? (Si, perque ja ho he dit)
  • ...Que els retorns poden detectar a qui no te fe?
  • ...Si li pegues a un retor vas a l'infern?
  • ...Y que si no li pegues també?
  • ...Cuant un retor es fa dona es diu travestit?
  • ...Els retors poden pixar en la paret?
  • ...Chuck Norris va ser retor durant un día cuant era jove?
  • ...El retor de la Font en realitat no es retor?
  • ...Si dius retor tres vegades al día la mare de deu el pixa als morros?
  • ...La informació d'aquesta página te menos veracitat que els miracles del papa?

Ampeltaor del abisme 11:45, 11 febr 2008 (UTC)Ampeltaor del Abisme

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori