Fandom

Valenciclopèdia

Real Acadèmia de Cultura Valenciana

1.063pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

«Quina dèria en els accents, Xavieret!»
-Sant Joan Fuster en conversa privada en Xavier Casp

Institució cultural nascuda a principis del sigle XX per tal de treballar per la llengua i la cultura valencianes, i trobar tot allò que ens diferencia dels abominables veïns del Nord i que mos fa únics i incomparables.

Història Edit

Al prencipi es dîa Centre de Cultura Valenciana, endespués Academia de Cultura Valenciana i al final li donaren tant tabarra al rei, que els dîxà anomenar-se Real Academia de Cultura Valenciana. Ara, i com que ja han decidit que els accents no són exclusivament catalans (de fet els catalans se'ls copiaren de mosatros), el nom oficial és Real Acadèmia de Cultura Valenciana.

Les Normes del Puig Edit

El cas és que escrivint en les Normes de Castelló per molt que intentaven que el valencià fóra distint del català, no hi havia manera; així que decidiren canviar quatre cosetes, llevar els accents i s'inventaren les Normes del Puig.

Els ideòlegs Edit

Xavier Casp, que tota sa vida havia escrit es el pus bell catalanesc del món, s'enfadà un dia perquê no el feren mantenidor d'uns jocs florals i en el seu amic Miquel Adlert montaren les noves normes pâ fer la mà, més que res. Des d'entonces se dedicà a traduir tot lo qu'havia escrit a les noves normes, no tenint temps pâ escriure res de nou.

Els accents (gràfics) Edit

Com ja hem dit els accents se suprimiren, encâ que se dîxaren alguns diacrítics i alguna qu'ãtra incomprensible excepció. Endespués, com havien coses que ni Déu sabia com collons se pronunciaven, i tras comprovar que els accents no eren sospitosos de catalanisme, tornaren a ficar-los.

Finalitats Edit

  • Rebre subvencions.
  • Lluitar contra el catalanisme.
  • Rebre subvencions.
  • Promoure la cultura valenciana.
  • Rebre subvencions.
  • Difondre les Normes del Puig i anar canviant-les de tant en tant.
  • Rebre subvencions.

Aliats Edit

  • Associacio cultural Amics de la Real Academia de Cultura Valenciana (sic). No s'han enterat encara del rôllo dels accents.
  • Lo Rat Penat. Estos encâ no ho tenen clar: en la seua petxina uep igual te trobes coses en o sinse accents.
  • Coalicio Valenciana (sic). A Sent Andreu de la Falange i la seua colla no pareix que lis agraden molt els accents.
  • Unió Valenciana. Estos pareix que sí, que ja els accepten, encâ que la versió en valencià de la seua petxina uep a hores d'ara està "en construcció".
  • Alguns del PP

Arxienemics Edit

Per ordre de enemistat:

Enllaços externs Edit

Esteu al lloro dels canvis més recents de la normativa en: Real Acadèmia de Cultura Valenciana

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori