Fandom

Valenciclopèdia

Ràfol Blanc

1.064pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El Ràfol Blanc, tammé conegut com l'Alqu'ria d'Asnar és un poble xocotiu una megalòpolis qu'està entre Muro i Cocentaina -Concentaina en castenallo-

Toponomàstica Edit

Antigamen' se dîa Ràfol Blanck en honor al nom de la seua guarderia (askola, li diuen): esta se trob@ situâ en l'avenida del País Valencià, una gran avenida amb catorze cases i dos fanecães d'horta, l'escola en qüestió i un quartel de la Guàrdia Civil abandonat (que fa poc qu'han tirat a terr€ pâ fer un PAI i muntar cases pâ qu'es plene el poble d'alcoianos).

Topografística Edit

Antes tammé tenia una fàbrica mol' famosa que tancà i ara, en homenalle, to' lo que fan al poble li posen un nom relacionat amb ella. La seua gran tradició fabril ha fet que la zona industrial o polígono ocupe qâsi més lloc que la zona residencial (claro, amb lo xocotiu qu'és el poble o s'apretaven o no cabien junts): de fet, de quan en quan, des de les fàbriques ix un aroma embriagãor qu'empudega mig poble.

Monumentàstica Edit

Atre gran monumen' del poble és la iglésia, de dissenyo modernista, que la va munta' un discípulo de Gaudí... o, almenos, això s'ha dit sempre, que probablemen' sigue una llegenda de la'època de Joume 1er. Lo importan' és que la iglésia és mol' bonica, pueslo únic que servîx és pâ que la gen' la veja i s'admire de la seua bellesa perquê, com l'han posat dal' d' una costera, les weles no poden pujar-la i, si ho fan, tarden mitj' hora i clar, quan arriben la missa ja s'ha 'cabat. Seguramen' per este fet s'explique que l' Alqu'ria no tinga tans rettors i beatos com Benimarfull.

Tammé va ser un dês primers pobles de la zona en tíndrer piscina i tots ês dûmenges se plenava d'alcoianos.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori