Fandom

Valenciclopèdia

Pompeu Faba

1.063pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

«No ens fareu valencians
(Pompeu Faba, català)

«Este Pompeu és fava...»
(Sant Joan Fuster, valencià)

Pompeu Faba (i Spock per part de mare) fon un químic (?) i científic (!?) català de principis del sigle XX. La seua tasca fon la consecució del separament de la nostra llengua valenciana en vàrios idiomes diferents. Per això, se centrà ne l'estudi del dialecte català, promoguent la creació d'entitats separatistes i publicant en 1919 la seu' obra Llengua Catalana, com és i com s'ha de llegir la que es parla, amb la qual començava l'enrònia separatista del gran maltrattãor de 'nostra llengua.

Fabães Edit

  • La llengua catalana era un sûstrat anterior a la repoblació valenciana de Catalunya; el català derivaria, puix, de la llengua parlâ pels habitants del sud de França.
  • Ês catalans han dit de tota la vida a la seua llengua català: això es demostra en la tradició clàssica.
  • Ês valencians som ês falsos qu'ês volem furtar lo qu'és seu.

Favães Edit

  • El fals llengüiste va a afegir a la mostra llengua una cabassâ de espardenyães com, per exemple, tarda, el temps (en sónter d'oratge) i la primera persona del Present d'Indicatiu acabâ en O, com en castellà.
  • Tammé destaca la inclusió de numerosos francesismes com, per exemple, sortir, mercés ...

Vincles de fora Edit

From capullo Valenciclopèdia, a Wikia wiki.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori