Fandom

Valenciclopèdia

Phil de Vient

1.062pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

«Phil de Vient és el reintèrpret de la tradició!»
-Peter Blespi

«És ell! És ell!!»
-El Pantera

Phil de Vient (pronunciat /fíl da vín/) és un cantan' belga d'origen alcoià... o un cantan' alcoià d'origen belga? Xei, és igual; el cas és que l'home va nàixer l'any 79 a la ciutat belga de Lieja, i des d'entonses no ha parat.

Vida Edit

Naixgut el dia 2 de novembre de 1979 a la capital europea del crimen de pare holandês i mare alcoiana, el xiquet va ser batejat com a Philbert de Vient. Ês seus pares es van conéixer en les festes del mig any d'Alcoi en ês anys 70: es suposa que son pare va quidra' l'atenció de sa mare amb l'expressió «Please, play!», que més tard serviria pâ bateja' el combinat de cafê-licor amb Coca-Loca.

Cantan' belga d'origen alcoià? Edit

Des de ben xicotet, Philiu -que és com el quidra sa mare- ja començava a mostra' cert interés per la música, escoltan' a tot' hora ês discos d'Al Tall, Ràimon i Ovidi Montllor que tenia sa mare: mogut per l'estima a la (in)cultura valenciana, arribà a funda' una colla de tabalet i murga -del qual era l'únic integran'- i un grup de danses (valencianes) -junt amb sa mare, qu'era la cantãora- a la seua ciutat natal. Ês dos projectes fracasaren de manera sonâ: l'un, per la nul·la predisposició dês belgues a qu'ês donen la murga (i molt menos a aguanta' una nit d'albães); l'âtre, per diferències entre el cos de ball (ell) i la cantãora (sa mare). Això va fer qu'abandonara un tercer i definitiu projecte: la primera filâ de moros i cristians de Bèlgica.

Vist l'èxit, âs díhuit anys Philbert decidîx abandonar la seua Lieja natal i ana'-se'n a roda' pel món: a París va conéixer âs músics Tikis Mikis d'Atenes (guitarra i veus), Giorgio Fardo de Pisa (efectets) i Antoine-Clément de Lió (percussió), amb ês quals va forma' el conjun' La Bande Dessinée i arribaria a actua' a l'Olýmpia, entre molts âtres puestos...

Cantan' alcoià d'origen belga? Edit

L'any 2003, Arthur Caravan va conéixer al Phil (duran' la primera 'parició ressenyâ de les Mãedéus) i el va convidar' a a toca' al vent-i-tres aniversari de l'Escenari d'Alcoi...

Obra Edit

Poc es coneix (o res existîx) de la seua etapa pre-alcoiana; sin embargo, qâsi totes les seues actuacions més rellevants en territori valencià estan gravães en disco o en vídeo i, entr' elles, ês quatre aniversaris de l'Escenari:

Discografia Edit

Videografia Edit

Milacres Edit

Per la seua peculiar situació familiar (i l'haver naixgut a Bèlgica), Phil de Vient parla amb més o manco fluidés un bon grapat de dialectes: alcoià, alemà central, flamenc i való. Això fa qu'el seu aĉento en tots estos idiomes no acabe de ser del tot «pur», especialment el seu valencià: això tammé ha fet que, còm son pare, haja acabat inventan'-se algunes expressions úniques en la seua manera de parlar (l'Ortografia Roscana les definîx còm a phildevintães):

Vincles Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori