Fandom

Valenciclopèdia

Paquisme

1.063pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Història Valenciana
Xé-neralitat.JPG
Prehistòria
Imperium Benidorum
Ês Visa-gots
La Dama Ibèrica
Edat mitjana
Ês Araps
Ês Valentini
La llengua dels valentini
Corona d'Aragó
Edat moderna
Compromís de Casp
Dinastia Trastàmara
Dinastia Habsburg
Guerra de Successió
Decrets de Nova Planta
Història Contemporània
Dinastia Borbó
Invasió Napoleónica
Primera restauració borbònica
Casa de Savoia
Primera República Espanyola
Segle XX
Segona restauració borbònica
Segona República Espanyola
Imperi de Levante
Paquisme
Levantostroiska
Estatut
Comunitat Valenciana
Xé-neralitat Valenciana

El Paquisme és una época de la història valenciana en la que un ser diminut i axatat de Galiça va dirigir el destí en lo universal de tots els españyols i en conseqüència dels valencians.

HistòriaEdit

El primo-franquismeEdit

El primofranquisme és la época en la q'el franquisme estava envalentonat per que tenia els Nazis i els fascistes botalians de la seua part. La gent no tenia ni pa minjar, però els falangistes, els que apoiaven Franco s'ho tenien molt cregut.

El Paquisme mitjàEdit

A partir del 1946 els paquistes ja estaven mig cagats, l'eix havia caigut, no teniem ni pã minjar, però seguiem sent un destino en lo universal. La jerarquia catòdica seguia en connivència amb el règim.

El tardo-paquismeEdit

Es coneix com tardo-paquisme al paquisme de mijans anys sixanta fins la mort del tío Paco. En estos anys, les coses s'anaven de les mans, i Mercedes estava estudiant, la ñyiñya s'anava a Inglaterra i se traia un hippi (My Darling) i el fill era un porrero. Acaba el 1975 de la era de Aquarius.

IdeologiaEdit

El règim era neo-comunista-feixista. Es basava en el treball i en la bondat dels éssers humans. Respectava totes les cultures i sers i creia en la llibertat d'expressió i tal...

SímbolsEdit

Els símbols representatius del règim són la bandera tricoloro coronada i emb l'aguilutxo i la Dançaora Nacional es la Netíssima (en castenallo La Limpísima).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori