FANDOM

Indepval.JPG

Bandera utilitsà pels partidaris dels PPVV.

Ês Països Valencians són un concepte filològic i cultural q'unix a tots els territoris de parla valenciana. Estos territoris s'extenen des de la pròpia Comunitat Valenciana al País Barceloní i a les Illes Ballears. Sovint se consideren tammé pertanyents a este territori, les zones francessa de la Valência Nort, la franja taronja de l'Aragó, i la ciutat sarda de l'Alguer. Múrcia està fent mèrits per a pertànyer a este concepte diví que són ês Països Valencians i a començat a ensenyar l'idioma âs murcians començant pel Carxe.

Història Edit

La primera vegã que fou nombrat este terme fon en la crònica del Rei Joume I del prestigiós historich personatge En Ramón Muntaner:

«Semblava que per aquells paisos [...] valencians vingueren a ajudar-nos i Nós ab gracia e valentia ajudeuloshi.»
(Ramon Muntanersobre les cols de brussel·les)

Clarament el [...] no és més que una indicació d'esta enciclopèdia per indicar q'ahí hi havia un text la meitat del llibre per a ser precissos que no havia de vore res en que nombra âs Països Valencians.

Des d'entonçes han sigut molt utilitsats fins que'l 1918 el malèfic Pompeig Fabra i els seus secuassos inventaren la malèfica fórmula de Països Catalans que nomès els descabellats ara utilitsen dons no és acceptada per cap part de la població dês mateixos i tot respon a un regionalisme català mal entés.

Durant la transició, l'Ajuntament de Barcelona col·locà la Reial Senyera Coronada i Tripartita en la festa de l'11 de Setembre. Immediatament milers de barcelonins s'etxaren a la plaça de Santxaume i lograren cremar la bandera valenciana, l'única històrica de l'antigua corona valenciano-aragonessa.

El Partit Popular de Catalunya utilitzà sovint com tema de confrontació els Països Valencians, en lo q'es denomina Batalla de Catalunya.

Països Valencians polítics Edit

Diversos partits apoien la creació política d'uns països valencians com a unitat separâ de la gran i pura Espanya perô estos partits radicals no tenen altes quotes d'acceptació, sobretot a Catalunya el que fa impossible aconseguir els seus objectius.

Ara per ara estos partits són la extinta Vnionis Valentinae, Bloc i Conveniència i Unió.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori