Fandom

Valenciclopèdia

Normes del Puig

1.063pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Les Normes del Puig són unes Normes fetes per la RACV abans d'existir com a tal, i âtres que no sabem qui són perô que recollien el sentir del Poble Valencià i que codifiquen la llengua valenciana. Estes s'unixen a les d'En Pompeig Fabra, l'AVL i l'Ortografia Roscana.

Evolució Edit

  • Les primeres que se feren tenien accents en la sílaba esdrúixola i l'aguda.

Un exemple d'escriptura en esta codificació seria:

Miquél Adlért i Nogueról es un escritór prolific valenciá, que mos vol salvár dels cataláns diables invassórs.

  • Endespués encâ mos liaren més perquè ja havíem de buscar si una paraula tenia paraules iguals que volgueren dir una âtra cosa, entonces porten accent agudes front a planes i esdruixoles, i esdruixoles contra planes. Un eixemple pràctic és la paraula fabrica. Si és passat seria fabricà, si és present fabrica i si és un lloc en s'hi fabriquen coses fàbrica. En les âtres paraules ja és una mica més complicat.

Un eixemple seria:

Miquel Adlert i Noguerol es un escritor prolific valencià de Valencia que de primeres escribia en catala*.

*És extrany que catala no porte accent quan se pot equivocar emb càtala de tastar una cosa. Recordem que en valencià de l'AVL seria cata-la pero encâ ells no ficaven guionets.

la copiâ Edit

Una oronella que estava lletraferida va dir que no anava a publicar res més en l'anarkia dominant i que o ficaven ordre o escrivien en Roscana Lingua, així que la RACV se fica mans a l'obra i copià les Normes de Castelló canviant el -tz per -s, i la -i en só consonàntic per -y. Això fou la Nova Normativa Valenciana. El google encâ i tot se creu que és català, perqé tots els que treballen en google són uns catalanistes que mos volen furtar el Micalet , la paella i les Falles.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori