FANDOM

Valenciclopedisme Atenció atenció! Est' artícul està escrit en apitxat de l'Horta de Valência.

«Qui em manaria a mi clavar-me en estes coses... En lo tranquil que's viu sense bombes.»
(Sant Joan Fuster)

«Aquí en la Comunidad Valenciana somos españoles y odiamos los nacionalismos.»
(Nacionaliste əspañyoliste valencià en una demostració sui generis d'auto-odi)

Aquell que pensa que la seua nació és lo millor de lo millor i qu'ha de ser ella la que decidixca quê és lo que vol fer i potenciar-la. El problema ara ve en definir nació, qu'això jo li'hu dixe a âtre.

Bàsicament n'hi ha tres tipos de nacionaliste:

- Nacionalista centralista: Pot ser de dos tipos:

  • Moderat: el que pensa que quanta menos diferència n'hi ha, més bonico és el món, i en tot cas, si n'hi ha diferències, en realitat son folklòriques, i qu'en realitat tots són de la nació que ell diu que són.
  • Radical: també conegut com nazionalista, és el que pensa que tots formem part d'una (la seua) nació "grande y libre".

- Nacionalista perifèric: També pot ser de dos tipos:

  • Moderat: el que pensa que no li donen tant com ell dóna (o viceversa pâls qui pensen malament i & segones), que li estan prenint el pèl i que vol tindre més poder de decisió, entre âtres coses pâ elegir a âtres que li prenguen el pèl igual, perô qu'almenys siguen els que ell hatxa eletxit.
  • Radical: també conegut com independentista o nacionanista, perquê, com el seu nom indica, preferix montar-s'heu a soletes, i només que se fa que palles mentals pensant qu'algun dia li dixaran ser independent. Si és capaç de montar un negoci de tot això, tammé se´l coneix com a fariseu.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori