Fandom

Valenciclopèdia

Ibetrés

1.062pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Este artícul necessita un PAI pâ remossar-lo i allargar-lo, si teniu collons i ganes de fer algo, termineu-lo

«'Ixos de la I-be-trés me trauran abans inclús
que en Canal Mueve, que no m'han tret en la vida
ni tampoc em trauran en la mort!»
(Ovidi Montllor, personatge molt televisiu)

«Ibetrès, sa televisió que surt de tu»
(El Molt Inundable Jau, MeMatas, parlant-li al seu cul)

Ibetrés (Ibetrès o IB3 n'el oritxinal) és el nom del primer canal automàtic balear mallorquí en baleàric alemà, un mig de comunicació públic televisiu de les Illes Balears i forma, amb Ibetrés Arràdio, el grup Eprrrrtevebuaghmacib (EPRTVIB). En resumen, és com la malèfica tevetrés, però en guiri fart de sangria.

OrigeEdit

Quan el Molt Inundable Jau, MeMatas tornà de la capital de lo Reyne d'Españya, en vórer una illa tan pobra, va agarrar una anvetxa cap al seu col·lega Paquito Camps i sé li va ocurrir de crear una mala còpia de Canal 9, és a dir, Amparito, mone a Mallorca que fa solet!. I des d'antonces, el Molt Inundable tengué una tele pa manipular informar totx ês balears mallorquins.

CoberturaEdit

Diuen que es veu a tota la Germània insular, però a mi no m'anganyen, que només s'agarra al País Calvianer i sercaníes, i només pel Trasto Decodificaõr de Tronães. Hi han haigut testigos de que s'ha vist una volta qu'altre a Bossabona.

Àmbit informatiuEdit

Venien (de vendre, no de vindre) que tratarien coses de totes les illes, però les connexions que feien al Pacha només eren pa' maretxar la perdiu, ja que només hi anãen de juerga, que yo els-he vist! Només se parlava de Mallorca, Mallorca i qõn fagueren la Frómula 1 s'acostãen una mica a la capital, Valência. No és d'astrañyar que ês menorquins exclamessin que "sa Ibetrɛs [amb ɛ d'Olivɛ] és sa tele des mallorquins!"

Primera etapa Edit

Per conéixer la primera etapa d'Ibetrés, és aconsellable imprescindible llegir l'artícul Canalnueve.

Després d'haver rojat una bona estona haver-se informat, només cal dir que era una còpia de PP9, només canviant una sèrie de coses.

  • Baléàs dematí, una còpia barata de Bon Dia, Comunitat Valenciana
  • Mira sa tele, programa pa'xiquets surnomals
  • Sa bona cuina de Paquita Tomás,l'únic põgrama bo, on una güela -molt agradable i salâ, tot hi ha que dir-ho- que pareix acabâ de traure de la Secció Femenina, mos feia de dinar. Qui no voldria tenir-la de güela!
  • Ibetrés Brutícies, una còpia baratíssima de la Valenciclopèdia, que se dedicà durant dos anys a contâ-mos tres coses bàsiques: vida, obra, miracles i metros de Jau, MeMatas; desgràcies del Món i del RCD Mallorca, cosa habitual, i amplis desplegaments informatius quan plovia, nevava o feia Sol (com ho feia sempre, perquè això era Mallorca, no Noruega, no fotem ara).
  • Balears Directe pel cul, en el qual, els comissaris del règim ens contaven qué bien se vive en Mallorca.
  • Peli de vaqueros pâs iaios i una âtra vegâ l'Ibetrés Brutícies.
  • Per la nit, o fêen una pel·li' qu'a la semmana siguient la fêen en la TV3 en català, o en Bartolomé Beltrán mos recordava com eren de alemans antes de qu'existira Ibetrés.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori