FANDOM

Valenciclopedisme Atenció atenció! Est' artícul està escrit en apitxat de l'Horta de Valência.

«Això de l'hipo se'n va & un susto, perô això de la hipoteca te'l pega»
(Un economiste d'a peu)

Carrega que pesa sobre un bé immoble i sobre les esquenes dels que deuen pagar el préstamo que dita càrrega garantißa.

Sol fer-se a favor d'una casa de caritat entitat financiera (filladelagranxxxx) que mos dóna un préstamo pâ facilitar-mos l'accés a una vivienda digna, a la que tenim dret segons la constitució, pâ, después d'haver pagat una fotracâ d'anys, llevar-mos-la quan passem per dificultats i no podem pagar-la, i qu'aixina, si es tratta d'un banc, puguen els esforçats accionistes cobrar els seus dividendos i els consellers d'administració embutxacar-se uns sueldos insultants, i si es trattava d'una caixa (qu'ara ja no n'hi ha coses d'eixes), pos lo mateix qu'antes s'ha explicat, perô & el sinsesentit de quê te dixãen sinse un puesto on viure pâ poder cumplir & la seua obra social, o siga, que no te dixãen tornar a entrar a ta casa, perô te dixãen entrar a una casa de caritat que mantenien ells.

Alguns diuen que és un invent de la iglesia pâ que els matrimonis no se separen.

Antes l'entitat financiera (filladelagranxxxx) se podia quedar & la teua casa i ademés exigir-te que pagares lo que te quedava de deuda, perô ara, gràcies al pp, tot s'ha solucionat en benefici del poble i, encâ que poden continuar fent-ho, tenen prohibit riure's molt fort mentres te foten.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori