FANDOM

Valenciclopedisme Atenció atenció! Est' artícul està escrit en alacantí finestrí.

«De Finestrat, ni home, ni dona, ni gos, ni gat»
(popular i trâsferible)

«Finestrat, l'ənderrocat»
(popular i trâsferible)

Finestrat (tammé conegut internacionalment com Finescrack, Finestreet o Finesfuck) és una pedania de Benidorm situâ entre les serres de Cortina, Orxeta, el Puig Campana i Castellets de la quê li agrâ bacinejar a to' lo món.

Finestrat vis' des de fora Edit

Finestrat és un poble de contradiccions, com denota la tradició popular en totes les seues vertients: segons la tele, Finestrat està «entre los diez pueblos más ricos de España»; segons els que veuen la tele dels pobles del costat, «París, Nova York, Finestrat», i ho repetîxen durant sigles una i 'âtra volta els dessûstanciats i envejosos veïns en vôre qu'és l'únic poble 'n creiximen' sostenible de deveres i l'únic poble de la Marina seguidor botifler incondicional del borbó Felipe 5º a la Guerra de Suĉessió: a vôre qui dóna més...

Finestrat vis' des de dins Edit

Finestrat(ventanado en castañol) tammé és un poble extremadament obert convertit n'una les atraccions més divertîes del Terra Mítica: ês seus habitants caminen del rəvés i repetîxen en la seua llengua vernàcula frases com:

  • «Mô n'haurem fet cen'»
  • «Ieee!!! Molts sou!? Que n'hi ha pa tots!»
  • «Jo no sé quê pal·leu, perô a mi lo qu'em mol·la 'la fal·lopa»
  • «Fuig, fuig, fuig: fãena, fuig; caldero, vine»

Els turistes, eufòrics de tanta espontaneïtat, aplaudîxen, tiren flors i mostren la seua satisfacció absoluta.

Vincles forasters Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori