Fandom

Valenciclopèdia

Figura Mundial

1.062pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

«Ací, el que val, val; i el que no, pâ Figura Mundial
-Sant Joan Fuster

«Figura, figura...!»
-El públic assistent âs congressos

Figura Mundial és el càrrec que recibîx la persona triâ entre tots ês figures i huits-i-nous-i-cartes-que-no-lliguen assistents al Congrés de Figures Mundials pâ representar-los per to' lo món.

Procediment Edit

Només arribar al Congrés de Figures Mundials que toque, ês figures que volen optar al càrrec s'apunten com a candidats (tammé hi ha qui l'apunten els «amics» -contra la seua voluntat-); en 'cabant de dinar, el figura haurà de defendre la seua candidatura davant dels âtres competidors i del públic en general pâ guanyar-se el' seus vots; una volta presentães totes les candidatures, el públic assistent al Congrés passa a votar democràticament al candidat que més figura els haja paregut (o al que més gràcia els haja fet). Contats ês vots, el guanyãor i ês dos finalistes són proclamats en cerimònia solemne.

El guanyãor -o la guanyãora- absolut -o absoluta- a del congrés és nombrat -o nombrâ- President del Congrés de Figures Mundials -o Presidenta del Congrés de Figures Mundials, si és dona- («President» -o «Presidenta»- a seques, pâs seus col·legues figures), i com a tal presidirà el siguient Congrés i qônsevol âtra commemoració qu'esta gent organiße.

Llista de figures qu'han exercit el càrrec Edit

El pollastre de plastificol Edit

Antes del 4rt Congrés de Figures Mundials, al Figura Mundial li regalãen un trofeu o alguna cosa per l'estil qu'acreditara qu'havia guanyat el Congrés; ara, a l'IV Figura Mundial, en cónter d'això, li regalaren un pollastre de goma: la cosa no tindria més importància si no fóra perqu'en el V Congrés de Figures Mundials el pressupost no va arribar pâ comprar alguna cosa que fera de prèmit (això, o que no va haver temps, o que se'ls va olbidar), aixina qu'els organißãors van decidir a últim' hora passar-li el mateix pollastre a la guanyãora, a modo de vara de mando.

La idea és qu'el pollastre de plastificol vaja passant de Figura a Figura, de Congrés en Congrés i de generació en generació com a símbol de la màxima figuror. Ja vôrem si aguanta...

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori