Fandom

Valenciclopèdia

Benidorm

1.062pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Valenciclopedisme Atenció atenció! Est' artícul està escrit en alacantí benidormí.

«Benidorm: qui no sopa no dorm!»
(reclam turístic)

Benidorm (Venyduerme en castellano en el original; Beni' pâs amics) és una ciutat, poble i vila del suð de la Comoditat Valenciana, en la província d'Alican', comarca de la Marina.

Història Edit

Benidorm naixgué com a capital en secret de l'Imperi Romà, ja qu'ês romans feren creure qu'eren italians pâ que quan ês invaîren s'ancontraren en la falsa ciutat de Roma, que no era més qu'un muntatge fallero.

En la caiguda de l'Imperi, Benidorm va caure en desús hasta qu'el 1960 Paquito el Xocolatero la va reinventa' plenan'-la d'altes torres pâ vôrer si es veia Palma: el Règim va fracassar en este camp, perô ês suecos que van vôrer les torres es van apropa' i ja no es van moure.

Geografia urbana Edit

Benidorm és una aglomeració vertical horitzontalißâ a les faldes d'una muntanya: el poble es troba en una terra mística per les seues significacions i s'han trobat restes egípcies, gregues, romanes i hasta íberes!

D'entre totes aquestes cultures, no sobreviu cap ni una, perquê els Alcoianos van decidir que Alcoi, tota plena de barrancs, no era bon lloc pa' passar el estiu, i van invadir el poblet de merda que era Benidorm (aixô va passar en la revolució sex... industrial.

Perô els Alcoians no van poder fer frente a la invasiô d'una rassa superior a la Caragôlica: els Guiris ( Una subespêcie de Britânics amb la cara y el cos rojos com a gambes torraes).

Encara ningû ês ha tret d'ahï.

Personatges importants Edit

No es pot parla' de Benidorm sinse parla' d'Eduarð, magnífic alcalde del poble i, més tarð, Presiden' de la Generalitat Valenciana.

Âtres benidormeros il·lustres són:

Vincles de fora Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori