FANDOM

«Veles e vents han mos desigs complir,
faent camins dubtosos per la mar.
mire, mestre, la que vaig a armar:
d'esta segur que tornaré a 'ixir»
(Santa Rita Barberà, poetessa)

L'America's Cap o Copa de l'Amèrica (no confondre amb la Copa Amèrica, que és ixa on juguen al futbol en estiu els jugãors de la lliga quan esta s'acaba) és una competició de vela, on regategen els més pijos d'Amèrica i del resto del Món en les seues barquetes, que costen una fotracâ d'euros i això que que tiren de drap i no tenen ni motor ni res.

HistòriaEdit

Es veu que és diu aixina perquè la primera regata la feren en 1851 i guanyà una goleta (açò, pâ'ls més ignorants, és un barco, no una gola xicoteta) que es dîa aixina: Amèrica.

A banda d'açò, ja ho hi hagué res més que fora important hasta que la tia Rita (pixa i s'asguita) la dugué a Valência a pesar de l'infame Govern Central del senyor Zappatero, en 2007. Ara, ella a soletes (bueno... Paquito Camps l'ha tirat una maneta) ha'conseguit portar-la un âtra vegâ pâ'l 2009 i està, com el resto dels valencians, loca d'alegria.

Bé, pareix que pâl 2009 no tindrem regatetes... ja vorem si pâl 2010, o pâl 2011... o pâ quan; en fí... encâ mos queda la fórmula u.

La Copa Lluís Huittó (Vuittó a les Comarques del Nord)Edit

Son unes regates que se fan antes de la America's Cap, pâ vôre qui es el que desafia i s´anfronta al campió vigent ('ixe sempre va a la final). Es com una lligueta i el que més guanya és el que passa a les semifinals, com en el Mundial de Futbol, vamos. Açò és l'únic que la gent (normal) comprén: el sistema de competició. Del resto, les persones (normals) no s'anteren de res: que si el role, que si l´aspinaquer... una mandanga de por.

Va de bo, cavallersEdit

La Copa de veritat se la jûen entre el que guanya la Copa Lluís Huittó i l'últim campió. Al que guanya curiosament no li donen una copa, sinó que li endinyen una gerra que diuen que val cent guinees (uns 143 euros) i té dret a dir on se jûa la próxima.

HistorialEdit

Pos la primera la guanyà l'Amèrica, com ja haviem dit, i les dos últimes l'Alinghi, que com son de Suissa i no tenen mar... mos dîxen que la fem ací. Els del mig no importen.

Ovidi Twingos fan lloança de tan magne aconteiximent

Repercusions per a ValênciaEdit

Des de que fan les regates (no sé quin rotllo de primer i segon acte, com si això fóra un'obra de teatre), a Valência, i a la Comunitat de Veïns per extensió, se lliguen els gossos en llonganices, els carres s'enpedren d'or, els comerços xicotets estan guanyant diners a cabassães i la gent és feliç que te cagues.

Les llengües oficialsEdit

Les lengües oficials de la Copa venen a ser l'anglés i el castenallo. El valencià està considerat per els organißãors (la Rita la primera) una llegua massa rural pâ un deport tan pijo com es la vela. Pareix que a l'edifici central de la competició volien quirdar-lo Velas y Vientos, però al final, a manera de guinyo als aborigens, respettaren la llengua d'Ausiàs March. Llevat d'açò, no trobareu cap cartellet que no estiga en una de les dos llengües imperials.

Alternatives més adequães a la nostra indiosincràsiaEdit

Si voleu viure la vela en valencià sempre podeu passar per l'Associació de Vela Llatina de Catarroja descoberta (en el port, al costãet del Baina o Vaina, segons que cartell mires). Les proves qu'organißen potser no tinguen tant de glamour, però què és això comparat en un bon armozarot en el Port de Catarroja.

Poesia lligâ a tan special eventEdit

Açò ho va escriure un poetastre anònim (no cal més que llegir les poesies pâ fer-se una idea del perquè de l'anonimat) l'any de l'aconteiximent pâ un... bueno, pâ algo qu'ara no ve al cas. No estan escrites & les Normes de Montortal per una qüestió de fidelitat, perquè si no se perden algunes rimes i perquè a l'autor d'estes línies no l'abeix.

EL TIO TONI A LES REGATESEdit

Un dia anà a les regates

el tio Toni d’Aldaia

amb brusa nova i sabates

i un puret fort d’Alboraia

I en vore’s tan avorrit

i a la gent com ho flipava

allà que pegà un gran crit:

“Serà que jo estic mig fava!”

“La Copa d’Amèrica esta

serà pals americans:

jo ja no torne a esta festa

ni lligat de peus i mans”.

“Millor me’n vaig al Palmar

on les aigües son tranquil•les

i voré barques passar

mentre menge un plat d’anguiles”.

(Perdoneu la gran rucada

de rimar ela normal

amb la ela geminada)

TEMPS ROÏNS PER A LA PILOTAEdit

Aneu oblidant la pilota

que ja fa temps que no bota;

ara mana l’espectacle,

això és el que vol la gent

i a no ser que Sant Vicent

li pegue per un miracle

anirem diguent adéu

a trinquets i a jugadors,

que el fort bram dels motors

per ací, per allà, arreu

se sentirà pels carrers...

açò va de bo, cavallers!

... I UN PARELL DE QUARTETES SOLTESEdit

Si us agraden les pilotes

espolseu-vos l’antigor:

jugar al golf és millor

i és un “joc de patriotes”.

Fórmula u, golf i vela

seran els esports nostrats

oblideu-vos de debats

perquè la pela és la pela.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori