Fandom

Valenciclopèdia

1.063pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El € (€ú#ö ne l'original en indoeuropeu), és la actual moneda oficial de la Unió Eurofea i dês països del voltant. Tot i això encâ queda un reducte on uns bretons ressisteixen la seua aplicació.

Història Edit

L'€ fon inventat p'El Cortinglès, que volgué fer la campanya d'Agost i va decidir canviar la moneda en ple Nadal. Açò feu que la gent estiguera molt contenta per que totes les monedes britllaven. L'alegria (€ú#öûphòriâ /euroefòria/ ne l'original en indoeuropeu) s'acabà quan la gent s'adonà de que les monedetes d'1, 2 i 5 cèntims s'ennegrien al tocar-les.

Monedes i bitllets Edit

Taula d'equivalêncies
euro pessetes
1 166.386
2 150.386
3 200
6 600
1000 100.000
3000 300.000
1milió 100milion de pessetes
Font: informació treta de l'Eurobanc

Hi han monedes d'1, 2 i 5 cèntims, que en Espanya porten a la Catedral de Santiac. De 50 i 20 cèntims que porten a Cervantes, un mediocre escritor en castenallo autor d'obres poc conegudes com Las ingeniosas aventuras del hidalgo Tirante y su ayudante Curial y Golfa en Valencià Idioma Lo Quixot.

Les monedes d'un i dos euros fiquen el retrat que li feren al rei quan anava a la mili.

Els bitllets són molt originals i tenen unes portetes a un costat tancâes pâ que no entre ni El Tato i ventanetes a l'atre costat tammé tancâes pa que no faça fred.

La llegenda del bitllet morat Edit

Segons fonts oficials, l'eurobanc hauria emès tammé bitllets de 500 €, tot i això com que ningú no'ls ha vist se'ls presupon una peça de mafiosos i camellos coleccionista i se creu que per això no se veuen molts.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori